Dit zijn de voordelen van glutathion voor de gezondheid van het lichaam:

, Jakarta - Heb je ooit gehoord van glutathion, dat verschillende voordelen heeft voor het lichaam? Glutathion is een antioxidant die het lichaam van nature aanmaakt. Antioxidanten spelen een belangrijke rol in het lichaam, variërend van het herstellen van beschadigde cellen en lichaamsweefsels tot het ondersteunen van het immuunsysteem van het lichaam.

Glutathion wordt geproduceerd door de lever en zenuwcellen in de hersenen. Behalve dat het op natuurlijke wijze wordt geproduceerd, kan glutathion worden verkregen in de vorm van supplementen of uit bepaalde voedingsmiddelen. Wat zijn de voordelen van glutathion voor het lichaam? Nieuwsgierig? Kom op, zie de volledige recensie hieronder.

Lees ook: Hier leest u hoe antioxidanten werken om gevaarlijke ziekten te voorkomen

1.Verminder oxidatieve stress

Een van de voordelen van glutathion voor het lichaam is dat het oxidatieve stress kan verminderen. Oxidatieve stress treedt op wanneer er een disbalans is tussen de productie van vrije radicalen en het vermogen van het lichaam om deze te bestrijden.

Oxidatieve stressniveaus die te hoog zijn, kunnen verschillende ziekten veroorzaken. Voorbeelden zijn diabetes, kanker en reumatoïde artritis. Welnu, deze glutathion helpt de effecten van oxidatieve stress te voorkomen, wat ziekte kan verminderen.

Wees voorzichtig, een gebrek aan glutathion kan verschillende problemen in het lichaam veroorzaken, zie. volgens Journal of Cancer Science and Therapy , veroorzaakt glutathiondeficiëntie verhoogde oxidatieve stress, wat kan leiden tot kanker.

2. Vermindert celschade aan de lever

Een ander voordeel van glutathion is dat het celbeschadiging bij leververvetting in alcoholische en niet-alcoholische gevallen kan verminderen. Wees voorzichtig, celdood in de lever kan worden verergerd door een gebrek aan antioxidanten, waaronder glutathion.

Uiteindelijk kan deze aandoening leiden tot leververvetting, zowel bij degenen die alcohol misbruiken als bij degenen die dat niet doen.

Volgens een studie getiteld " Glutathion bij de behandeling van chronische leververvetting”, glutathion is het meest effectief wanneer het in hoge doses intraveneus wordt toegediend aan mensen met een leververvetting.

Lees ook: Antioxiderende functie voor de huid

3.Gezond hart

Een ander voordeel van glutathion is dat het het hart kan voeden. Volgens een studie gepubliceerd in het tijdschrift voeding, Sublinguale suppletie met glutathion helpt de vasculaire stijfheid te verminderen.

De voordelen van glutathion verlagen ook het totale cholesterol en LDL-cholesterol (slechte cholesterol) bij langdurig gebruik. Welnu, dit kan bijdragen aan de gezondheid van het hart.

4. Verbeter de insulineresistentie

Een ander gezondheidsvoordeel van glutathion is dat het de insulineresistentie bij oudere mensen kan verbeteren. Naarmate we ouder worden, produceert het oudere lichaam minder glutathion. Welnu, volgens één onderzoek worden lage niveaus van glutathion geassocieerd met minder vetverbranding en hogere niveaus van vetopslag in het lichaam.

Het geven van cysteïne en glycine aan proefpersonen kan echter het glutathiongehalte in het lichaam verhogen. In deze toestand nemen ook de insulineresistentie en vetverbranding toe.

Lees ook: Voorkom vrije radicalen, moet deze 9 vruchten consumeren

5. Vermindert de symptomen van de ziekte van Parkinson

De voordelen van glutathion zijn ook gerelateerd aan de ziekte van Parkinson. De ziekte van Parkinson tast het zenuwstelsel aan, waarvan bevingen een van de belangrijkste symptomen zijn. Tot nu toe is er geen medicijn dat deze ziekte kan genezen.

Volgens één onderzoek helpt intraveneus glutathion echter bij mensen met de ziekte van Parkinson symptomen zoals bevingen en stijfheid te verlichten. Kortom, glutathion verbetert de kwaliteit van leven van mensen met deze ziekte.

Meer weten over de voordelen van glutathion voor de gezondheid? Hoe komt het dat u de arts rechtstreeks via de applicatie kunt vragen? . U hoeft de deur niet uit, u kunt altijd en overal terecht bij een deskundige arts. Praktisch, toch?

Gezondheidslijn. Toegankelijk in 2020. Voordelen van glutathion
Zeer goed gezondheid. Toegankelijk in 2020. De gezondheidsvoordelen van glutathion
WebMD. Betreden in 2020. Glutathion
Amerikaanse National Library of Medicine National Institutes of Health - PubMed. Toegang tot 2020. Glutathion bij de behandeling van chronische leververvetting