Dit zijn de gezondheidsvoordelen van sperziebonen

, Jakarta - Groene bonenpap is een van de ontbijtmenu's die misschien wel de favoriet is van veel mensen. Niet alleen heerlijke sperziebonen staan ​​erom bekend dat ze heel wat gezondheidsvoordelen hebben die jammer zijn om te missen. Sperziebonen kunnen worden gebruikt als een verscheidenheid aan andere soorten menu's, zoals het vullen van bakpia, bakpao, mokka en andere.

Sperziebonen zijn een van de gezondste bonensoorten en zijn heel gemakkelijk te krijgen. De voordelen van sperziebonen worden verkregen uit de verschillende voedingswaarden die erin zitten, zoals eiwitten, koolhydraten, vezels, vitamines, mineralen, foliumzuur, calcium tot ijzer. Kom op, overweeg de volgende voordelen van sperziebonen:

Lees ook: Proef sperziebonen, dit zijn de voordelen

Vlotte Spijsvertering

Sperziebonen zijn een soort peulvrucht die ook veel vezels bevat. Dus als u deze voedingsmiddelen regelmatiger eet, krijgt u een soepelere spijsvertering. De vezels in sperziebonen helpen ook om gifstoffen in het lichaam te reinigen.

Ontgifting

Het gehalte aan eiwitten, tannines en flavonoïden in sperziebonen is ook nuttig voor het verwijderen van gifstoffen in het lichaam, zoals kwik en ijzer uit het lichaam.

Kankerpreventie

Consumptie van sperziebonen is ook erg goed voor de gezondheid op lange termijn, dit komt omdat sperziebonen DNA-schade en schadelijke celmutaties in het lichaam kunnen voorkomen, zo voorkom je kanker. Dit komt omdat sperziebonen rijk zijn aan polyfenolen en oligosachariden, waarvan bekend is dat ze de ontwikkeling van kanker remmen.

Help afvallen

Voor degenen onder u die ook proberen af ​​te vallen tot het ideale aantal, kunt u proberen sperziebonen aan uw dagelijkse menu toe te voegen. De reden is dat de vezels in sperziebonen je ook langer een vol gevoel kunnen geven. Op die manier wil je niet veel eten, dus het zal je helpen om af te vallen. Maar als je mungbonenpap maakt, moet je maar een beetje suiker gebruiken, of andere alternatieven gebruiken die gezonder zijn en minder suiker bevatten, zodat je dieetplan succesvol is.

Lees ook: Hummus, Midden-Oosterse gezonde voeding

Immuunsysteem behouden

Groene bonen zijn voedingsmiddelen die rijk zijn aan fytonutriënten. Deze stof heeft een ontstekingsremmende functie en kan helpen de immuniteit te versterken en schadelijke stoffen in het lichaam, zoals bacteriën, virussen en meer, te neutraliseren.

Hartgezondheid behouden

Door regelmatig sperziebonen te consumeren, kunt u ook de gezondheid van uw hart behouden. Dit komt omdat sperziebonen veel vezels bevatten, zodat het slechte cholesterol in het spijsverteringskanaal absorbeert.

Behoud van botgezondheid

In 100 gram sperziebonen zit minimaal 53 procent van de dagelijkse magnesiumbehoefte. Deze voedingsstoffen zullen zeer nuttig zijn voor het verhogen van de botdichtheid, het spelen van een rol bij de vorming van botcellen en het verminderen van het risico op osteoporose, vooral bij vrouwen die door de menopauze zijn gegaan.

PMS-symptomen verminderen

Heeft u bekkenpijn door PMS en kunt u niet bewegen? Maak je geen zorgen, want sperziebonen zijn ook een goede oplossing om PMS-symptoompijn te overwinnen. Sperziebonen werken in het lichaam door de hormonen onder controle te houden die PMS-symptomen kunnen veroorzaken. Dit komt omdat het gehalte aan vitamine B6, B-vitamines, magnesium en foliumzuur in sperziebonen zit. Dus door meer te drinken of sperziebonen te eten, voorkom je vervelende PMS-symptomen.

Zwangerschap gezond houden

Sperziebonen zijn ook rijk aan foliumzuur, een van de belangrijkste voedingsstoffen tijdens de zwangerschap. Zwangere vrouwen moeten voldoende foliumzuur binnenkrijgen, zodat de baby vroeggeboorte, een laag geboortegewicht of zelfs het risico op een miskraam kan voorkomen. Foliumzuur kan ook het risico op baby's met afwijkingen aan het zenuwstelsel met wel 50 procent verminderen.

Lees ook: Van Komkommer Suri tot Cantaloupe met Vitaminen voor Iftar

Dat zijn enkele van de voordelen van sperziebonen voor de gezondheid. Als je nog andere gezondere voedingsmiddelen wilt weten of tips wilt krijgen over het krijgen van een gezond dieet, kun je de dokter vragen op . Artsen staan ​​altijd voor u klaar om u alle nodige adviezen te geven om u in goede gezondheid te houden.

Harvard Health Publishing. Toegang tot 2020. Recept voor gezondheid: goedkope, voedzame bonen.
Gezondheidslijn. Toegang tot 2020. 10 indrukwekkende gezondheidsvoordelen van mungbonen.
United States Department of Agriculture Agricultural Research Service USDA. Ontvangen 2020. Basisrapport: 16080, Mungbonen, Rijpe zaden, Rauw.