Drink regelmatig kaneelafkooksel, wat zijn de voordelen?

, Jakarta - Er zijn veel manieren om een ​​gezond lichaam te behouden. Beginnend met het eten van gezond voedsel, meer rust krijgen, voldoen aan de behoeften van water, tot het consumeren van natuurlijke ingrediënten. Gember staat bekend als een natuurlijk ingrediënt dat in staat is om een ​​gezond lichaam te behouden. Wist je echter dat kaneel of kaneel niet minder voedzaam is dan gember? Kom op, zie de recensies in dit artikel!

Lees ook : Hier zijn 8 voordelen van kaneel voor de gezondheid

Dit is de werkzaamheid van met kaneel gekookt water

Kaneel heeft niet alleen als smaakmaker voor voedsel en heeft ook veel goede gezondheidsvoordelen. Kaneel is een extract van de bast van de kaneelboom. Hoewel de gezondheidsvoordelen nog steeds verder onderzoek vereisen, geloven veel mensen dat het nuttigen van met kaneel gekookt water nuttig is.

Kom op, ontdek hier meer voordelen van het regelmatig drinken van kaneelstoofpot!

1. Verlaagt het diabetesrisico

Sommige onderzoeken zeggen dat het regelmatig consumeren van gekookt water met kaneel het risico op diabetes kan verminderen. U moet echter letten op het type kaneel dat wordt gebruikt. Kaneelsoort Cassia Kaneel wordt als het meest effectief beschouwd om diabetes te voorkomen.

2. Menstruatiepijn overwinnen

Voor vrouwen maakt de ervaren menstruatiepijn hen soms ongemakkelijk. Welnu, om deze aandoening te overwinnen, kunt u proberen met kaneel gekookt water te consumeren. Launch Nationale Bibliotheek voor Geneeskunde , er is een studie hierover die in het tijdschrift is geschreven Het effect van kaneel op primaire dysmenorroe: een gerandomiseerde, dubbelblinde klinische studie .

De studie liep door het geven van 3 gram kaneel en een placebo-effect gedurende 3 dagen bij sommige vrouwen. Vrouwen die kaneel namen ervoeren significant minder menstruatiepijn dan vrouwen die het placebo-effect namen.

3.Maak je lichaam gezonder

Het hoge gehalte aan antioxidanten in kaneel maakt het lichaam gezonder als je regelmatig kaneelstoofpot drinkt. Antioxidanten kunnen het lichaam helpen blootstelling aan vrije radicalen te vermijden die weefsel- of celbeschadiging in het lichaam kunnen veroorzaken.

Lees ook : Voordelen van kaneel voor diabetici

4. Verlaagt het ontstekingsrisico

Kaneel heeft ontstekingsremmende eigenschappen. Door regelmatig kaneelafkooksel te drinken, verklein je het risico op ontstekingen in je lichaam.

5. Verhoogt het goede cholesterolgehalte in het lichaam

Naast het verminderen van het risico op ontstekingen, kan het regelmatig drinken van kaneelstoofpot je ook helpen om het gehalte aan goede cholesterol in het lichaam te verhogen. Door de aanwezigheid van goede cholesterol in het lichaam wordt het hart ook gezonder.

6. Afvallen

Naast het vergroten van het zelfvertrouwen, weerhoudt een ideaal lichaamsgewicht je ook van verschillende gezondheidsproblemen. Naast het juiste dieet kan het geen kwaad om regelmatig kaneelstoofpot te drinken.

Het gehalte aan kaneel wordt geacht de slechte effecten van vetrijke voedingsmiddelen te verminderen. Bovendien wordt aangenomen dat het ontstekingsremmende gehalte in kaneel de gezondheid van het spijsverteringsstelsel en het lichaam kan verbeteren om voedsel beter te verteren.

Dat zijn enkele voordelen van het regelmatig drinken van kaneelstoofpot. De voordelen van kaneelstoofpot voelen optimaal aan, als je het samen met de juiste voeding doet en ook regelmatig beweegt.

Vermijd bovendien het consumeren van overmatige kaneel, omdat dit bijwerkingen op uw gezondheid kan veroorzaken. Als het echter alleen als specerij of smaakstof wordt gebruikt, treden er meestal geen bijwerkingen op.

Lees ook : Wil je een dieet volgen, vervang kruiden in de keuken door heerlijke kruiden

Ga direct naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis en doe een onderzoek wanneer u een onaangename gezondheidsklacht voelt. Vroeg onderzoek maakt de behandeling zeker gemakkelijker.

Kom op, downloaden en maak nu een afspraak met de dokter voor een gezondheidscheck. Zonder in de rij te hoeven staan ​​bij het ziekenhuis kan het onderzoek vlotter en praktischer verlopen!

Nationale bibliotheek van geneeskunde. Toegang tot 2021. Het effect van kaneel op primaire dysmenorroe: een gerandomiseerde, dubbelblinde klinische studie.
Gezondheidslijn. Toegang tot 2021. 12 indrukwekkende gezondheidsvoordelen van kaneelthee.
Gezondheidslijn. Toegang tot 2021. 10 op bewijs gebaseerde gezondheidsvoordelen van kaneel.
Medisch nieuws vandaag. Toegankelijk in 2021. Wat moet je weten over kaneelpoeder?