Polyamorie-relaties zoals Willow Smith leren kennen

, Jakarta - De meeste geliefden of man en vrouw hopen absoluut dat hun relatie voor altijd kan duren en vermeden kan worden door een derde persoon. Als jij en je partner echter een polyamoreuze relatie hebben, is de aanwezigheid van een derde persoon geen bedreiging. Dat is wat de naam Willow Smith, de dochter van Will Smith, een gesprek maakt. Hij geeft toe dat hij nu een polyamoreuze relatie heeft.

In een polyamoreuze relatie die nog steeds controversieel is, mag een persoon een andere partner hebben, ook al is die persoon al toegewijd aan de eerste partner. In polyamoreuze relaties kan een persoon relaties van hetzelfde geslacht hebben met een van hun partners.

Lees ook: Dit is de reden waarom mannen vals spelen volgens de wetenschap

Polyamorie leren kennen

Willow Smith is niet de eerste persoon die een polyamoreuze relatie heeft. Dit type relatie is al behoorlijk populair, hoewel er nog steeds velen zijn die ertegen zijn.

volgens Polyamorie Society , is polyamorie een niet-bezitterige, eerlijke, verantwoordelijke en ethische filosofie en praktijk om van veel mensen tegelijkertijd te houden. Polyamorie benadrukt het bewust kiezen met hoeveel partners men betrokken wil zijn en niet het volgen van gemeenschappelijke sociale normen die dicteren dat men slechts van één persoon tegelijk houdt.

Polyamoreus zijn betekent een openlijk intieme of romantische relatie hebben met meer dan één persoon tegelijk. Mensen die polyamoureus zijn, kunnen heteroseksueel, lesbisch, homoseksueel of biseksueel zijn, en relaties tussen polyamoreuze mensen kunnen een combinatie zijn van mensen met verschillende seksuele geaardheden.

Polyamorie verschilt ook van polygynie en polyandrie (twee soorten polygamie), omdat bij polyamorie een persoon partners kan hebben met verschillende soorten seksuele voorkeuren. In polygynie heeft een man twee of meer vrouwen, of polyandrie waarbij de vrouw twee of meer echtgenoten heeft.

In tegenstelling tot open relaties, wordt polyamorie gekenmerkt door zowel emotionele als seksuele of romantische intimiteit tussen partners. In tegenstelling tot ontrouw, overspel of seks buiten het huwelijk, is polyamorie met wederzijds goedvinden en wordt het aan alle betrokkenen bekendgemaakt.

Soms zijn polyamoreuze relaties hiërarchisch (de ene relatie heeft voorrang op de andere) en soms zijn ze hetzelfde. In een hiërarchisch scenario kan een persoon een primaire of secundaire partner hebben:

• Hoofd: Primaire partners staan ​​aan de top van de hiërarchische structuur; deze persoon kan een persoon zijn die samenwoont, samen kinderen heeft of zelfs getrouwd is. Hoofdpartners zijn niet vereist voor polyamoreuze relaties.
  • Ondergeschikt: Secundaire partners zijn mogelijk niet zo nauw met elkaar verweven in het leven als primaire partners; U mag bijvoorbeeld geen huisvesting of financiën delen, maar u kunt zich toch volledig voor elkaar inzetten.

Lees ook: Behoud de passie van man en vrouw, ook al zijn ze al heel lang getrouwd, doe deze 5 dingen

Polyamorie is iets anders dan vals spelen

Velen denken dat het adopteren van polyamorie gelijk staat aan het hebben van een affaire, ook al zijn de twee duidelijk verschillend. Vreemdgaan omvat bedrog en verraad, bijvoorbeeld als jij en je partner afspreken om geen seks te hebben met een andere persoon, maar je partner in plaats daarvan de belofte verbreekt.

Het verschil tussen vreemdgaan en polyamorie is dat mensen die polyamoureus zijn dezelfde overeenstemming hebben over seks en relaties met andere mensen. Dus de ene partner staat toe of staat iemand toe om een ​​romantische relatie of zelfs seksuele gemeenschap met een andere persoon te hebben.

Bovendien houdt een persoon zich aan polyamorie, niet omdat hij zich niet aan één partner wil binden. In feite kan een verbintenis tot een polyamoreuze relatie hetzelfde betekenen als een monogame relatie, alleen dat er een andere reeks verbintenissen is.

Polyamoreus zijn betekent ook niet dat hij geïnteresseerd is in groepsseks. Als het altijd vermoeiend klinkt om trio's te hebben, geldt dat ook voor veel polyamoreuze mensen. Hoewel polyamorie geslachtsgemeenschap met meer dan één persoon kan omvatten, gaat het niet om seks met veel mensen tegelijk.

Een vrouw kan bijvoorbeeld seksuele relaties hebben met twee verschillende mannen, maar geniet van seks met slechts één van hen tegelijk.

Hoewel elke polyamoreuze relatie uniek is, delen mensen in gezonde polyamoreuze relaties veel van dezelfde waarden, waaronder vertrouwen, communicatie, consensus en wederzijds respect.

Lees ook: Vreemdgaan van gevoelens zonder het te weten, is het verkeerd?

Dat zijn enkele dingen die je moet weten over polyamorie. Soms kunnen menselijke relaties erg moeilijk of niet gemakkelijk te begrijpen zijn. Dat geldt ook voor de relatie met een partner, zoals tussen man en vrouw. Als je op een dag een oplossing wilt voor je relatieproblemen en een uitweg wilt vinden om stress en depressie te voorkomen, kun je een psycholoog in het dichtstbijzijnde ziekenhuis bezoeken. Maak direct een afspraak met een psycholoog via de applicatie dus het is makkelijker. Praktisch is het niet? Laten we de app gebruiken nu!

Gezondheidslijn. Betreden in 2021. Polyamorous.
Gezondheidslijn. Toegankelijk in 2021. Polyamorous vs Polygamy.
Wolipop. Ontvangen 2021. Most Pop: The Surprising Confessions of Will Smith's Daughter, Embrace Polyamory Relationships.
Heel goed geest. Toegankelijk in 2021. Wat is Polyamorie?