Tips voor het verzorgen en verzorgen van Samojeed-honden

“De Samojeed is een vriendelijke hond en is perfect voor gezinnen die een huishouden hebben met een prettige omgeving en die zeker veel tijd hebben om met hun hond door te brengen. Er zijn echter nog enkele dingen die u moet overwegen voordat u besluit een Samojeed-hond te nemen."

Jakarta - Samojeed-honden werden voor het eerst gezien in de 19e eeuw in Siberië. Ze zijn afstammelingen van de Nenets Herding Laika (oude Russische jachthond). Laika-honden zijn jachthonden die voor verschillende functies worden gebruikt, waaronder jagen. Jagers fokken Samojeed-honden als speciale rendierherders. De witte vacht maakt deze hond tot een favoriet van jagers omdat ze zich kunnen camoufleren met de sneeuw.

De Samojeed staat bekend om hun kenmerkende glimlach en staat bekend als een zeer vriendelijke en nieuwsgierige hond. Het zachte en stabiele temperament van de Samojeed is zijn handelsmerk. Dit is een van de redenen waarom zoveel families dit ras adopteren.

Daarnaast staat deze hond ook bekend om zijn luide blaf. Sterker nog, ze worden ook vaak huilend en zingend gevonden. Hoewel het meestal blaft naar nieuwe mensen, staat de Samojeed niet bekend als agressief. In feite staan ​​​​deze honden bekend om hun vriendelijke en liefhebbende persoonlijkheden. Zodra ze iemand ontmoeten, veranderen ze in verwende honden.

Lees ook: Hoe u weet dat uw hond ziek is?

Tips voor het houden van een Samojeed-hond

Een vriendelijk en attent karakter maakt de Samojeed tot een fantastische gezinshond. Ze zijn erg vriendelijk met kinderen en hebben over het algemeen een zeer geduldig karakter. Welnu, hier zijn enkele tips die u moet weten voordat u een Samojeed-hond adopteert:

1. Haarverzorging

De witte vacht van de Samojeed is erg mooi. Dus, om het te onderhouden, is zorg natuurlijk erg belangrijk. In feite besteden veel van deze hondenbezitters niet veel tijd aan het verzorgen van hun vacht, waardoor de Samojeed eruitziet als een schaap. Daarnaast spelen veel Samojeden graag in de modder, dus hun vacht schoon houden is een dagelijkse klus.

Het is belangrijk op te merken dat de Samojeed een vrij dikke dubbele vacht heeft. Zonder regelmatige verzorging zal het haar gemakkelijk in de war raken. Regelmatig baden met shampoo van hoge kwaliteit is ook een must.

Lees ook: Symptomen van urinewegproblemen bij honden om te weten

1. Samojeedhonden trainen

Samojeed-honden zijn erg intelligent en erg onafhankelijk. Ze willen dingen zelf doen. Als je echter geduld, toewijding en een kalme houding hebt, kun je enkele basiscommando's leren en trucjes doen. Als je dat wilt, moet je positief blijven, kortere trainingen hebben en het leuk maken.

1. Let op zijn gezondheidstoestand

Als zeer oud en zuiver ras is de Samojeed relatief gezond. Ze kunnen echter bepaalde ziektes ontwikkelen, dus daar moet je voorzichtig mee zijn. Deze honden zijn vatbaar voor medische aandoeningen zoals bekkendysplasie, winderigheid, progressieve retinale atrofie, huidinfecties, gebitsproblemen, obesitas en diabetes.

Lees ook: Hondenvlooien kunnen deze gezondheidsproblemen veroorzaken

1. De energie van de Samojeed-hond benutten

De meeste mensen houden van Samojeed-honden vanwege hun uiterlijk. De Samojeed is echter eigenlijk een werkhond. Dit betekent dat de Samojeed veel energie heeft en zeker veel beweging nodig heeft om gezond en gelukkig te blijven.

Samojeden hebben twee lange wandelingen per dag nodig, evenals dagelijkse bezoeken aan het park. Dit ras houdt ook van het verkennen van nieuwe ruimtes, dus het wordt ook aanbevolen om het landschap te veranderen door naar een ander hondenpark te gaan of te wandelen. Simpel gezegd, als je graag thuis ontspant en niet te veel tijd buiten doorbrengt, kun je het beste een ander type kiezen.

Dus dat waren enkele tips voor het verzorgen van Samojeed-honden. Nu kunt u de conditie van uw huisdier gemakkelijker volgen met de app . Een afspraak maken in het dichtstbijzijnde ziekenhuis is nu niet moeilijk meer. Downloadensollicitatie nu ja!

De huisdieren en liefde. Toegankelijk in 2021. 7 dingen die u moet weten voordat u een Samojeed-puppy krijgt.
Petsmont. Toegankelijk in 2021. Top dingen om te weten voor een Samojeed-adoptie.
Het hondenvolk. Toegankelijk in 2021. Samojeed-puppy's: alles wat u moet weten over de ultieme sneeuwhond.