Kies een internationale school, dit is wat het IB-curriculum betekent

Jakarta - Elke ouder wil het beste voor zijn kind geven, ook bij het kiezen van een school. In plaats van reguliere scholen kiezen veel ouders voor internationale scholen voor hun kinderen, omdat ze denken dat de kwaliteit gewaarborgd is. Welnu, onder de vele curricula die op internationale scholen worden gebruikt, is het IB-curriculum of Internationaal Baccalaureaat is er een die behoorlijk populair is.

Maar wat is precies het IB-curriculum? Internationaal Baccalaureaat of IB is misschien wel een uitdagend en uitgebreid educatief programma. Dit educatieve curriculum is internationaal erkend en wordt op grote schaal gevolgd door studenten over de hele wereld. IB-curriculumscholen zijn doorgaans toegewijd aan intercultureel onderwijs dat actief en creatief is en studenten in staat stelt te studeren aan topuniversiteiten over de hele wereld.

Lees ook: Wees niet onvoorzichtig, ken deze tips voor het kiezen van een school voor kinderen

Een beetje geschiedenis van het IB-curriculum

Het IB-curriculum is voor het eerst ontwikkeld door docenten van Internationale School van Genève . Deze docenten maken educatieve programma's voor studenten die internationaal doorstromen en naar de universiteit willen. Aanvankelijk concentreerde het programma zich op het ontwikkelen van educatieve programma's om studenten voor te bereiden op toelating tot de universiteit en een reeks examens die studenten moesten halen om naar de universiteit te gaan.

Terwijl de meeste IB-scholen oorspronkelijk privé waren, is tegenwoordig de helft van 's werelds IB-scholen openbaar. Uitgaande van de programma's die het draagt, Internationale Baccalaureaatsorganisatie gevestigd in Genève, Zwitserland, werd opgericht in 1968 om meer dan 900.000 studenten in 140 landen te begeleiden.

Doelstellingen van het IB-curriculum

Over het algemeen is het IB-curriculum bedoeld om elke student aan te moedigen om globaal inzicht, creativiteit, het ontwikkelen van emoties, intellect en sociale vaardigheden te hebben. Dit curriculum kan ook een positieve bijdrage leveren aan het milieu, de cultuur en de wereldvrede. Het doel van het IB-curriculum is met name om studenten te leren:

• Onderzoeken wat te leren.
  • Stel uitdagende en doordachte vragen.
  • Ontwikkel een gevoel van identiteit en cultuur.
  • Ontwikkel het vermogen om te communiceren met mensen uit verschillende landen en culturen.

Lees ook: Dit is een truc die moet worden gedaan zodat kinderen niet bang zijn om naar school te gaan

Dat zijn de verschillende doelen die het IB-curriculum wil bereiken. Klinkt veelbelovend voor de toekomst van je kleintje, toch? Geen wonder dat veel ouders hun kinderen met dit leerplan naar school sturen. Naast het observeren van het leerplan, is het echter ook belangrijk dat ouders aandacht besteden aan de gezondheid en voedingsinname van hun kinderen. Zo groeien kinderen gezond, sterk op en blijven ze gefocust bij het volgen van lessen op school.

Voor de voeding van de kleine kan dat downloaden sollicitatie en gebruik het om te bespreken met een voedingsdeskundige. De arts kan advies geven over een dagelijks gezond menu voor uw kleintje. Als je kleintje ziek is, maak dan direct een afspraak met een kinderarts in je hoofdziekenhuis, zodat onderzoek en behandeling direct kunnen plaatsvinden.

Verschillende programma's aangeboden door het IB-curriculum

Omdat het een groot doel heeft, zijn er verschillende programma's van het IB-curriculum, namelijk:

1. Basisjarenprogramma (PYP)

Basisjarenprogramma is een programma bedoeld voor kinderen van 3-12 jaar. Dit programma biedt lessen aan studenten, die bestaat uit 6 vakken, namelijk taal, maatschappijleer, wiskunde, kunst, wetenschap en individueel karakter, sociale en lichamelijke opvoeding (sport). Dit programma is bedoeld om studenten actief en zorgzaam te maken, een houding van respect voor zichzelf en anderen te hebben en zich gemakkelijk aan te passen aan hun omgeving.

Lees ook: 5 manieren om kinderen van rekenen en rekenen te houden

2. Middenjarenprogramma (MYP)

Voortzetting van PYP, Middeleeuws programma is een leerprogramma voor kinderen van 11-16 jaar. Dit programma heeft tot doel kinderen op te leiden om alles wat is geleerd door interesse en academici te verbinden met wat nodig is, in de echte praktijk. De onderwezen materialen bestaan ​​meestal uit beheersing van taal, taal en literatuur, individuen en samenleving, wiskunde, design, kunst, wetenschap, evenals lichamelijke opvoeding en gezondheid.

3. Diplomaprogramma (DP)

Dit vervolgprogramma van het IB-curriculum is bedoeld voor kinderen van 16-19 jaar. Het doel van dit tweejarige programma is om studenten voor te bereiden op toelating tot de universiteit. De academische programma's om uit te kiezen zijn: de studie van taal en literatuur, taalverwerving, individuen en samenleving, wetenschap, wiskunde en kunst. In dit programma kunnen studenten 6 onderwerpen kiezen waarin ze geïnteresseerd zijn.

4. Loopbaangerelateerde programma's (CP)

Het Loopbaanprogramma is een nieuw programma dat in 2012 is ingevoerd. Dit programma richt zich meer op de toekomstige loopbaan van kinderen. Om aan dit programma te kunnen deelnemen, moeten studenten ten minste 2 IB-curriculum hebben voltooid, specifiek voor DP-cursussen die verband houden met loopbaangebieden.

Internationaal Baccalaureaat. Betreden 2020. Over de programma's van het IB.