Drink regelmatig sojamelk, dit zijn de voordelen voor de gezondheid

, Jakarta – Sojamelk is vaak een alternatieve keuze voor iemand die lactose-intolerant is voor koemelk. Mensen die zich tot vegetariërs wenden, kiezen ook voor sojamelk als voedingssupplement. Ook al komt het uit granen, het gehalte aan sojamelk is ook niet minder goed dan koemelk, weet je!

Niet alleen dat, sojamelk is geclassificeerd als een langere houdbaarheid dan andere soorten melk. Als u geïnteresseerd bent in het regelmatig drinken van sojamelk, zijn hier een groot aantal gezondheidsvoordelen die u kunt krijgen:

Lees ook: Lactose-intolerantie bij baby's, wat moeten moeders doen?

1. Verlaagt cholesterol

Het gehalte aan isoflavonen in sojamelk kan het cholesterolgehalte in het bloed verlagen, vooral LDL (slechte) cholesterol. In onderzoek dat is gepubliceerd in Nationale Bibliotheek voor Geneeskunde, Onderzoekers ontdekten dat sojaproducten LDL (slechte) cholesterol en totale cholesterol kunnen verlagen, terwijl ze HDL (goede) cholesterol verhogen. Deze toename was groter bij mensen met een hoog cholesterolgehalte.

2. Verminder symptomen van de menopauze

Starten vanaf gezondheidslijn, Isoflavonen in sojamelk zijn fyto-oestrogenen. Dat wil zeggen, deze verbinding lijkt erg op het hormoon oestrogeen in het lichaam. De daling van de oestrogeenspiegels tijdens de menopauze kan verschillende symptomen veroorzaken, waaronder: opvliegers . Omdat de isoflavonen in soja werken als natuurlijke oestrogenen, kan het consumeren van sojamelk deze overgangssymptomen helpen verminderen.

Onderzoek gepubliceerd in Nationale Bibliotheek voor Geneeskunde , kunnen soja-isoflavonensupplementen het oestradiolgehalte (oestrogeen) bij postmenopauzale vrouwen met 14% verhogen. In een ander onderzoek hadden vrouwen die gedurende 12 weken gemiddeld 54 mg soja-isoflavonen per dag consumeerden 20,6% minder opvliegers.

Lees ook: 7 soorten melk die je moet kennen en hun voordelen

3. Voorkomt botverlies

Er wordt vaak voorspeld dat het calciumgehalte in koemelk effectief is bij het voorkomen van osteoporose of botverlies. Hoewel gemaakt van granen, blijkt sojamelk ook deze voordelen te hebben, weet je. Sojamelk wordt geacht het risico op osteoporose bij postmenopauzale vrouwen te voorkomen. Zoals bekend zijn vrouwen die de menopauze bereiken zeer vatbaar voor osteoporose. Welnu, het gehalte aan isoflavonen in sojabonen is wat dient om deze aandoening te voorkomen.

4. Voorkomt kanker

Van isoflavonen in sojamelk wordt ook aangenomen dat ze het ontstaan ​​van kanker kunnen voorkomen, met name het risico op prostaatkanker dat mannen vaak ervaren. Bovendien kan borstkanker die wordt veroorzaakt door verhoogde niveaus van oestrogeen ook worden voorkomen door regelmatig sojamelk te consumeren.

5. Vlotte spijsvertering

Sojamelk bevat veel eiwitten, vetten en koolhydraten die goed zijn voor de spijsvertering. Nogmaals, de isoflavonen in sojamelk werken ook om de darmabsorptie te verhogen, zodat de spijsvertering soepeler wordt.

Lees ook: Beste koe- of sojamelk voor volwassenen?

Als je andere vragen hebt over de voordelen van soja, kun je een diepere vraag stellen aan een voedingsdeskundige via . Via deze applicatie kun je altijd en overal contact opnemen met een voedingsdeskundige via e-mail Chatten , en Spraak-/videogesprek .

Leef sterk. Toegang tot 2020. 4 solide voordelen van sojamelk - en 2 nadelen om te overwegen.
Gezondheidslijn. Ontvangen 2020. Is soja goed of slecht voor uw gezondheid?.
Dagelijkse gezondheid. Toegang tot 2020. Alles over sojamelk: voeding, voordelen, risico's en hoe het zich verhoudt tot andere melksoorten.