Let hier goed op voordat je een papegaai grootbrengt

, Jakarta - Papegaaien zijn een van de dieren die vaak worden gehouden vanwege de schoonheid van hun veren en hun schelle stem die behoorlijk luid is. Dit ene dier staat bekend om zijn intelligentie. Daarom worden papegaaien vaak gebruikt voor amusementsevenementen in dierentuinen of andere uitgaansgelegenheden.

Dus, ben je een vogelliefhebber? Voor degenen onder u die een papegaai willen houden, zijn er een paar dingen die u van tevoren moet weten. De reden is dat in ons land papegaaien tot de groep van beschermde dieren behoren. Kortom, er zijn verschillende regels waar je je aan moet houden als je deze vogel wilt houden.

Kan worden gehandhaafd zolang F2

Momenteel zijn er minstens 89 soorten papegaaien en papegaaien in Indonesië. Hiervan zijn 88 soorten aangewezen als beschermde dieren. Helaas zijn er nog steeds veel mensen die illegaal beschermd wild in ons land houden.

Lees ook: 3 must-try-activiteiten voor het spelen van huisdieren

Eigenlijk mogen mensen beschermde dieren houden, maar onder een aantal voorwaarden. De overheid kan via het Natural Resources Conservation Centre (BKSDA) aanbevelingen doen voor mensen die beschermde dieren willen houden. Bijvoorbeeld door het verstrekken van certificaten voor beschermde dieren in de categorie F2.

Het beleid is bedoeld om te voorkomen dat mensen die graag beschermde dieren willen houden een aantal bepalingen niet overtreden. Bijvoorbeeld Wet 5/1990 betreffende het behoud van biologische natuurlijke hulpbronnen en hun ecosystemen, en regeringsverordening 7/1999 betreffende het behoud van planten- en diersoorten.

Heb strikte regels

Volgens het Ministerie van Milieu en Bosbouw worden exemplaren van de tweede generatie (F2) en volgende rassen behandeld als onbeschermde exemplaren, nadat ze hebben voldaan aan de vereisten zoals bepaald in Permenhut nr. P.19 van 2005.

Welnu, dit dier van de tweede generatie (F2) kan worden verkregen uit de gevangenschap. De veredelingseenheid zelf is een bedrijfseenheid waarvan de resultaten worden verhandeld of worden gebruikt als objecten die commerciële winst kunnen genereren uit de resultaten van de tweede generatie (F2) en de volgende generatie.

De houder van een kweekvergunning is ook verplicht om blijvende exemplaren in gevangenschap te markeren. Deze markering kan de vorm hebben van tags, stempels, transponders, tatoeages, tot labels. Het doel is om onderscheid te maken tussen broedstock, broedstock en jonge boompjes, jonge boompjes en andere jonge boompjes, of tussen in gevangenschap gefokte exemplaren en in het wild gevangen exemplaren.

Wat als we dan beschermde dieren houden, zoals papegaaien die zijn gevangen uit natuurlijke habitats? Nou, deze is ook gereguleerd door de overheid. Volgens het Ministerie van Milieu en Bosbouw wordt iedereen die beschermde diersoorten die worden beschouwd als gevangen uit natuurlijke habitats (W/F0) in eigendom, onderhoud, opslag, transport, handel, in eigendom, zonder vergunning van de minister, beschouwd als een strafbaar feit. Dit is geregeld in artikel 40 lid 2 en 4 jo. Artikel 21 lid 2 a en b van wet nummer 5 van 1990.

Lees ook: 4 soorten huisdieren die veilig zijn voor kinderen

Is het niet makkelijk om beschermde dieren te houden? Daarom, als je een papegaai wilt houden, zorg er dan voor dat de vogel de F2-status heeft verkregen uit gevangenschap met officiële toestemming van de overheid.

Welnu, als uw papegaai of andere huisdieren gezondheidsproblemen hebben, kunt u dit rechtstreeks aan uw dierenarts vragen via de applicatie.

Daarnaast kunt u, als u of een gezinslid gezondheidsklachten heeft, medicijnen of vitamines kopen via . Heel praktisch, toch?

Ministerie van Milieu en Bosbouw. Betreden in 2021. Wat is de wet op het bezit van beschermde dieren?
Medcom. ID kaart. Toegankelijk in 2021. Bewoners die kaketoes houden herinnerd aan 5 jaar in de gevangenis
detik.com. Betreden in 2021. Dit zijn de voorwaarden als de gemeenschap voor beschermde dieren wil zorgen