Leer meer over de eigenschappen van duiven, zo doe je dat

, Jakarta – Natuurlijk zijn sommige mensen bekend met duiven. Naast dat ze in stadsparken worden gevonden, zijn duiven ook veel keuzes als huisdier, omdat het onderhoudsproces vrij eenvoudig is.

Lees ook: 5 tips voor het verzorgen van duiven

Om meer optimaal te zijn in de duivenverzorging, is er niets mis met het kennen van enkele kenmerken van duiven. Op die manier wordt het gemakkelijker voor u om duiven te houden en vermijdt u verschillende risico's op gezondheidsproblemen voor uw favoriete vogels.

Leer meer over duiven

Duiven zijn een soort vogel met een gemiddelde lichaamsgrootte. Meestal hebben duiven een lichaamslengte van 32-37 centimeter. Fysiek gezien hebben duiven een hals die vrij kort en gedrongen is. Bovendien is de snavel van de duif niet te lang. Het is dus niet zo moeilijk om duiven te herkennen.

Duiven hebben een verscheidenheid aan kleuren, maar over het algemeen hebben duiven een grijze kleur. De vorm van de duivenstaart is ook meestal rond met een donkere punt. Dit type vogel wordt door de gemeenschap vrij vaak gevonden in stadsparken. Behalve dat ze huisdieren zijn, worden duiven ook in wilde omstandigheden in hun natuurlijke habitat gevonden.

Hoe zorg je er dan voor dat de vogel in goede gezondheid verkeert? Duiven zijn een soort vogel met een unieke kopvorm. Als de vogel een goede kopvorm en -grootte heeft, geeft deze toestand aan dat de duif in goede conditie is.

Daarnaast hebben duiven een kleine en spitse snavel. Duiven zijn in goede gezondheid als de snavel spits blijft. Duiven hebben ook ronde ogen. Zorg ervoor dat de duif nog steeds beide ronde ogen heeft om de gezondheid te garanderen.

Lees ook: 5 vinkenverzorging die je moet weten

Duiven zijn een soort vogel in paren. Koop dus twee soorten duiven in koppels zodat de duiven geen stress ervaren.

Zorg er daarnaast voor dat de kleur van de duif glanzend en niet dof blijft. Zorg direct voor de gezondheid van uw favoriete vogel bij de dierenarts door als de vogel gezondheidsproblemen lijkt te hebben in het veren- of huidgebied. Vroegtijdige behandeling zal de behandeling en zorg zeker vergemakkelijken.

Geef duiven het juiste voer

Om de gezondheid van duiven te behouden, moet je ook de beste hoeveelheid voer geven. Duiven zullen veel granen eten, zoals rijst, tarwe, maïs, witte rijst, tot bruine rijst.

Vergeet bovendien niet om schoon water voor vogels te bereiden, zodat hun vochtbehoefte goed kan worden vervuld. Om stressvolle omstandigheden te voorkomen, moet u ook een comfortabele en schone kooi voor duiven voorbereiden.

Zorg ervoor dat de grootte van de duivenkooi groot genoeg is voor de duif om in de kooi te bewegen. Je moet ook een volière voorbereiden met voldoende ventilatie, roofdieren vermijden en ook niet in direct zonlicht staan.

Vergeet niet om de kooi en uw duif altijd schoon te houden. Je moet de duif wassen om zijn lichaam schoon te houden. Dat zijn dingen die je moet weten over duiven.

Lees ook: Ken de kenmerken van gezonde duiven

Aarzel niet om een ​​gezondheidscheck te doen bij de dierenarts via . Kom op, downloadenzodat u informatie kunt krijgen over de juiste manier om duiven te houden.

Thegorbalsla. Betreden in 2021. Duif.

Informatiecentrum duivencontrole. Betreden in 2021. Duiven.