6 soorten immuunversterkende voedingsmiddelen die corona kunnen voorkomen

, Jakarta – Meer dan ooit tevoren is het belangrijk om de immuniteit van het lichaam te behouden tijdens de COVID-19-pandemie. Welnu, een van de beste manieren om het lichaam gezond te houden, is door een voedzaam dieet te volgen.

Het eten van voedzaam voedsel kan het immuunsysteem helpen optimaal te functioneren. Door een gezond immuunsysteem te hebben, kun je worden beschermd tegen verschillende ziekten, waaronder het coronavirus of COVID-19. Welnu, in afwachting van de toediening van het coronavaccin zijn er verschillende voedingsmiddelen die het immuunsysteem kunnen versterken.

De volgende soorten immuunverhogende voedingsmiddelen om corona te voorkomen:

1. Yoghurt

Tijdens de pandemie moedigen experts en artsen mensen aan om hun handen met zeep te wassen of te gebruiken handreinigingsmiddel regelmatig op alcoholbasis om handhygiëne te garanderen. Hoewel handreinigingsmiddel kunnen ziektekiemen elimineren, maar ze kunnen ook goede bacteriën elimineren die belangrijk zijn voor het opbouwen van immuniteit.

Nou, yoghurt is een voedingsmiddel dat natuurlijke probiotica bevat die de vorming van goede bacteriën in je lichaam kunnen helpen. Zoek naar yoghurt met de tekst 'levende en actieve culturen op het etiket, zoals Griekse yoghurt. Deze culturen kunnen uw immuunsysteem stimuleren om ziekten te bestrijden.

Kies niet-gearomatiseerde yoghurt boven gearomatiseerde yoghurt met veel suiker. Je kunt je yoghurt zoet maken met gezond fruit en een beetje honing.

2. Kurkuma

Deze gele specerij staat bekend om zijn antioxiderende en ontstekingsremmende eigenschappen. Daarom wordt kurkuma al jaren gebruikt voor de behandeling van ontstekingsziekten, zoals artrose en reumatoïde artritis.

Curcumine, de stof die kurkuma zijn kenmerkende kleur geeft, is een zeer krachtig middel om wonden en infecties te helpen genezen. Deze verbindingen helpen spierschade door inspanning te verminderen. Op basis van bevindingen uit dierstudies kan curcumine het immuunsysteem versterken en antivirale eigenschappen hebben. Het vereist echter nog meer onderzoek.

Lees ook: Vaak gebruikt om te koken, wat zijn de voordelen van kurkuma voor de gezondheid?

3. Knoflook

Niet alleen kan het de smaak van voedsel verbeteren, knoflook is ook een natuurlijk antivirusvoedsel dat bescherming kan bieden tegen seizoensgriep. Bovendien zorgt de hoge concentratie van zwavelhoudende verbindingen, zoals allicine, ervoor dat knoflook de immuniteit kan verhogen.

Lees ook: Kan knoflook je longen echt reinigen?

4. Zure vruchten

Als u verkouden bent, wordt u vaak geadviseerd om uw inname van vitamine C te verhogen. Deze vitamines helpen je immuunsysteem op te bouwen. Mensen die al besmet zijn met COVID-19 krijgen soms ook intraveneus vitamine C toegediend.

Welnu, vitamine C is te vinden in bijna alle zure vruchten, zoals sinaasappels, limoenen, citroenen en pompelmoes . Omdat het lichaam het echter niet kan produceren of opslaan, moet u elke dag vitamine C innemen om een ​​gezond lichaam te behouden. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassen vrouwen is 75 milligram en 90 milligram voor volwassen mannen.

Lees ook: Naast vitamine C, zijn hier 5 vitamines om het immuunsysteem te stimuleren

5. Zonnebloempitten:

Zonnebloempitten zijn rijk aan voedingsstoffen, waaronder fosfor, magnesium en vitamine B6 en E. Vitamine E is belangrijk bij het reguleren en behouden van de werking van het immuunsysteem. Deze voedingsstoffen werken ook als antioxidanten die vrije radicalen kunnen neutraliseren. Naast zonnebloempitten ook andere voedingsmiddelen die ook rijk zijn aan vitamine E, namelijk avocado's en donkergroene bladgroenten.

Zonnebloempitten bevatten ook veel selenium. Verschillende studies, meestal gedaan op dieren, hebben aangetoond dat deze voedingsstoffen virale infecties kunnen bestrijden, zoals de Mexicaanse griep (H1N1).

6. Sint-jakobsschelpen

Schelpdieren zijn misschien niet het voedsel waar je aan denkt als je je immuunsysteem een ​​boost wilt geven, maar sommige soorten schaaldieren bevatten zink. Hoewel niet zo populair als andere vitamines en mineralen, speelt zink een belangrijke rol bij het helpen van immuuncellen om goed te functioneren.

Verschillende soorten schelpdieren zijn rijk aan zink, waaronder oesters, mosselen, krabben en kreeften. Zink is ook te vinden in voedingsmiddelen, zoals cashewnoten, kikkererwten en andere.

Welnu, dat zijn enkele soorten voedsel die u kunt consumeren om uw immuniteit te verhogen, zodat u COVID-19 kunt vermijden. Als je ziek bent of bepaalde gezondheidssymptomen ervaart, raak dan niet in paniek want het is niet per se een symptoom van COVID-19.

U kunt de diagnose bevestigen bij de arts van het ziekenhuis van uw keuze door een afspraak te maken via de app . Kom op, downloaden de app nu

Indiase Swat. Toegang tot 2021. Coronavirus-uitbraak: 5 voedingsmiddelen om uw immuniteit te vergroten en u te beschermen tegen infecties.
Gezondheidslijn. Toegang tot 2021. 15 voedingsmiddelen die het immuunsysteem versterken.
UC Davis Gezondheid. Toegankelijk in 2021. 5 immuunboosters om u gezond te houden tijdens de uitbraak van COVID-19.