7 kenmerken van slimme kinderen volgens psychologen

, Jakarta - Ieder kind wordt geboren en groeit op met zijn eigen talenten en privileges. Het intelligentieniveau van een kind kan niet alleen worden gemeten aan de hand van zijn academische prestaties op school. Volgens verschillende psychologische theorieën zijn er enkele kenmerken van intelligente kinderen die kunnen worden gezien, zelfs voordat hij de wereld van school betreedt. Wat ben jij?

1. Schrijf en lees vroeg

Een van de kenmerken van kinderen met een bovengemiddelde intelligentie is dat ze al vroeg kunnen schrijven en lezen, zelfs voordat ze formeel onderwijs volgen op school. Als hij dan naar school gaat, zullen intelligente kinderen de neiging hebben om van boeken te houden die een niveau hoger liggen dan het lezen van boeken voor kinderen van zijn leeftijd. De reden is simpel, want intelligente kinderen hebben meestal de wens om veel dingen te leren, inclusief het leren van complexe dingen, en worden over het algemeen alleen geleerd door kinderen die boven hen staan.

2. Zeer actief

De meeste intelligente kinderen kunnen niet stil blijven zitten, zoals activiteiten die veel fysieke activiteit met zich meebrengen en uitdagend zijn. Ze zullen altijd op zoek zijn naar activiteiten om te doen, in plaats van stil te zitten. 'actief' is hier echter iets anders dan 'hyperactiviteit'. Kinderen die als hyperactief worden geclassificeerd, zijn vaak ongeduldig, agressief en moeilijk te concentreren. Ondertussen zullen kinderen die actief zijn omdat ze intelligent zijn, een goede focus van aandacht hebben en geduldiger zijn.

Niet alleen fysiek actieve, intelligente kinderen zullen ook actief zijn in ruzie maken en vragen stellen. Ze zullen actief meningen uiten, vertellen wat er wordt ervaren en alles om hen heen in vraag stellen. Dit komt omdat intelligente kinderen over het algemeen een hoog gevoel van nieuwsgierigheid hebben.

3. Heeft een hoge mate van focus en is niet snel afgeleid

Een van de kenmerken van intelligente kinderen is dat ze een hoge mate van focus en concentratie hebben als ze iets doen. Ze worden meestal ook niet snel afgeleid door andere dingen wanneer ze gefocust zijn, en kunnen zich gedurende lange tijd intensief concentreren.

4. In staat om informatie in het geheugen te bewaren

Ooit gehoord van de term 'in rechteroor, uit in linkeroor'? Intelligente kinderen hebben zulke eigenschappen niet. Ze hebben meestal een redelijk sterk geheugen en kunnen de informatie die ze ontvangen in het geheugen vasthouden.

Bijvoorbeeld gegevens Nationale Vereniging van Hoogbegaafde Kinderen (NAGC) zei, er was eens een 6-jarig kind dat naar het ruimtemuseum ging. Toen hij daar terugkeerde, kon de jongen de ruimteraket die hij in het museum zag met grote nauwkeurigheid beschrijven.

5. Let graag op details

Vergeleken met gewone kinderen zullen intelligente kinderen geïnteresseerd zijn in details. Ze hebben de neiging om dingen in detail te bekijken en op te merken wat andere mensen vaak over het hoofd zien. Met deze aard zullen intelligente kinderen meestal geïnteresseerd zijn om te leren hoe een hulpmiddel werkt, specifiek en zo gedetailleerd mogelijk.

6. Heb een artistiek talent

Een kind kan ook als een intelligent kind worden gecategoriseerd wanneer het een balans heeft tussen de rechter- en linkerhersenhelft. Dat wil zeggen, een kind dat goed kan tekenen, zingen en muziek maken, is een van de kenmerken van zijn hoge intelligentie.

7. Rijk aan woordenschat

Intelligente kinderen hebben over het algemeen goede verbale vaardigheden en zijn te zien aan de vele woordenschat die ze hebben in vergelijking met andere kinderen. Ze zijn in staat om iets in volledige zinnen over te brengen en moeilijke woordenschat op de juiste manier te gebruiken.

Een kind zei bijvoorbeeld altijd: 'er is een kat'. Terwijl intelligente kinderen zullen zeggen: 'er staat een kat op de veranda die het huis in gluurt'.

De hierboven besproken kenmerken van intelligente kinderen zijn slechts een referentie, geen definitieve maatstaf. Want, zoals in het begin gezegd, elk kind moet zijn eigen intelligentie en specialiteiten hebben. Ouders zijn verantwoordelijk voor het vinden en verkennen ervan.

Als u advies nodig heeft van een arts of psycholoog over opvoeden, kunt u ook contact opnemen met de arts via: , via functies Chatten of Stem / Video-oproep . Dus vergeet niet downloaden sollicitatie in de App Store of Google Play Store ja!

Lees ook:

• Bekijk 5 eenvoudige manieren om kinderen vanaf hun kindertijd slim te maken
  • Dit is de reden waarom het eten van vis kinderen slim maakt
  • 3 manieren om een ​​gezonde omgeving voor slimme kinderen te creëren